Thomsit är ”Århundradets varumärke” inom golvteknik!

Thomsit har nyligen officiellt tagits upp i den exklusiva kretsen "Deutsche Standards – Marken des Jahrhunderts 2019".

Utmärkelsen ges ut av det välrenommerade förlaget Die Zeit. Förlaget hedrar Thomsit som det ledande varumärket inom golvteknik i hela Tyskland.

Dynamisk i en tid av förändring

Thomsit grundades för nästan 75 år sedan i Tyskland och har sedan 2017 varit en del av PCI-gruppen. I början av 2019 presenterade vi Thomsits nya positionering på mässor och i vår kommunikation. Med sloganen „make it!“ visar vi att Thomsit agerar dynamiskt och tar upp framtida trender i god tid. Vi möter förändrade marknadsförhållanden proaktivt, sätter impulser på marknaden och arbetar för att inspirera dig gång på gång – även i en föränderlig marknad.

Manuel Rez, Head of Marketing Management PCI Group, gläds åt utmärkelsen:
"Thomsit har varit ledande inom branschen i årtionden. Den nya positioneringen som ett dynamiskt varumärke ger Thomsit en tydligare och mer distinkt identitet. Denna speciella utmärkelse bekräftar hela teamets arbete och visar på det höga förtroendet våra kunder har för varumärket Thomsit. Vi understryker vårt löfte med orden: Med Thomsit klarar du alla golv!"

Utsedd till ”Århundradets varumärke”

Utmärkelsen "Deutsche Standards – Marken des Jahrhunderts" är en av de äldsta i Tyskland. Juryn består av ledande personer från näringslivet, mediebranschen, den kreativa sektorn samt medarbetare från förlagsgruppen Die Zeit, däribland utgivaren Dr. Florian Langenscheidt. I en tredelad utvärderingsprocess beslutar juryn vilka varumärken som får plats i det tyska varumärkenas "Who’s Who".
Endast traditionella företag med hög igenkänningsgrad och tydliga unika egenskaper – varumärken som representerar en hel produktkategori i det kollektiva medvetandet – blir utvalda.

Hittills har cirka 200 betydande tyska varumärken fått denna utmärkelse. Förutom Thomsit, som är ledande inom golvteknik, hör även Alpina, Miele, Tempo, Tesa och Steiff till den exklusiva gruppen av vinnare.

Holger Sommer, Director Business Management Floor Laying Europe, betonar betydelsen:
"Utmärkelsen som 'Århundradets varumärke' är både ett erkännande och en drivkraft för oss. Thomsit är ett av de viktigaste varumärkena inom vår hantverksfokuserade nisch. Våra kunders förtroende måste vi förtjäna på nytt varje dag. Denna oberoende utmärkelse visar att vi är på rätt väg för våra kunders skull."

Inga nyheter tillgängliga
Välj en produkt: